پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250814
مخالف افزايش قيمت شير هستيم/ تصميمات سليقه‌اي دولت هزينه‌ها را افزايش داد/ نهاده‌هاي دامي دپو شده در گمرک در حال فاسد شدن است
تاریخ انتشار : 1400/04/07 07:59:21
نمایش : 1379
مديرعامل اتحاديه مرکزي شرکت‌هاي تعاوني کشاورزي دامداران با بيان اينکه دامداران مخالف افزايش قيمت شير خام هستند، گفت: سوء مديريت و تصميم گيري‌هاي لحظه‌اي و سليقه‌اي دولت باعث افزايش هزينه‌هاي دامداري‌ها و قيمت تمام شده شير شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مجتبي عالي مديرعامل اتحاديه مرکزي شرکت‌هاي تعاوني کشاورزي دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در مورد افزايش قيمت شيرخام، اظهار کرد: در همين باره روز گذشته جلسه‌اي در وزارت جهاد کشاورزي براي بررسي مشکلات دامداران در مورد در عدم دريافت نهاده‌هاي دامي با حضور طهماسبي مديرعامل سازمان تعاون روستايي کشور برگزار شد.

وي افزود: در جلسه روز گذشته مشکلات به وجود آمده را در حوزه کمبود نهاده و گراني چند برابري علوفه به علت خشکسالي و مصوبه دولت در مورد آزادسازي قيمت سبوس مطرح شد؛ که همه اين مسائل باعث گراني شير (افزايش قيمت تمام شده) شده و امروز دامداران با زيان زيادي مواجه هستند که انگيزه خود براي افزايش توليد را از دست داده‌اند.
 

با افزايش قيمت شير خام مخالفيم/ علت مشکلات سوء مديريت و تصميمات سليقه‌اي دولت است

عالي گفت: همه مسائل ناشي از سوء مديريت و تصميم گيري‌هاي لحظه‌اي و سليقه‌اي دولت است؛ لذا فعلا تفاهم‌هايي در راستاي رفع اين مشکلات و برداشتن موانع توليد انجام شده است و منتظر اجراي آن هستيم که چه قدم‌هايي برداشته خواهد شد.

مديرعامل اتحاديه مرکزي شرکت‌هاي تعاوني کشاورزي دامداران ادامه داد: بارها اعلام کرديم که با افزايش قيمت شير خام مخالفيم ولي براي جبران زيان توليدکنندگان حتما نياز است تا نهاده با حمايت دولت به دامداران تعلق گيرد.

وي تاکيد کرد: با موج گراني جديد، دامداران کاه را به قيمت هر کيلو ۴ هزار و ۵۰۰ تومان خريداري مي‌کنند؛ يعني در شرايط کنوني قيمت کاه با شير برابري مي‌کند، از طرفي امروز آب معدني از شير گران‌تر است، در حالي که اگر دامدار با اين هزينه‌ها بخواهد توليد را ادامه دهد، قيمت تمام شده هر ليتر شير براي او ۱۰ هزار تومان تمام مي‌شود.

دامداران به دولت يارانه مي‌دهند/ بي تدبيري دولت علت اصلي فاسد شدن نهادهاي مانده در گمرک است

عالي با بيان اينکه امروز دامداران به دولت يارانه مي‌دهند نه دولت به دامداري‌ها، با اشاره به دپو نهاده‌هاي دامي در گمرک، گفت: اين نهاده‌ها در حال فاسد شدن و از بين رفتن است.

مديرعامل اتحاديه تعاوني کشاورزي دامداران اضافه کرد: بي تدبيري و ناهماهنگي اعضاء دولت و وزارتخانه‌ها باعث شده نهاده‌هاي دامي از گمرک ترخيص نشود و اين نهاده‌ها کپک بزند که در شرايط کنوني حتي در صورت ترخيص هم، مشکلي را از دامدار کم نمي‌کند بلکه بر مشکلات مي‌افزايد.

وي ادامه داد: مشکل دامداران اين است که سيلوهاي گمرک پر از نهاده در حال فساد است و دامدار بايد نهاده را چند برابر قيمت واقعي از بازار آزاد تهيه کند.

 

محصولات لبني گران به دست مردم مي‌رسد

عالي گفت: در جلسه روز گذشته در وزارت جهاد کشاورزي، مشکلات خود را گفتيم، ولي هيچ قولي براي مرتفع کردن آن ندادند و تصميم گرفته شد با برگزاري جلساتي براي ترخيص نهاده و حل مشکل حمل و نقل و رساندن آن به دامدار اقدام‌هايي انجام شود هر چند مسئولان پاسخگوي ما نبودند.

مديرعامل اتحاديه تعاوني کشاورزي دامداران در مورد بحث افزايش ۷۰ درصد لبنيات، گفت: با افزايش ۴۰ درصدي قيمت شير خام شير، افزايش ۷۰ درصدي محصولات لبني غير منطقي است البته همين الان هم لبنيات گران به دست مردم مي‌رسد را بايد مسئولان نظارتي در وزارت صمت آن را بررسي کنند و اين وظيفه و تخصص دامدار نيست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html